22-26 februari Brazilie

25 februari 2012 - Florianópolis, Brazilië

Vrijdag 24 februari 2012

Lange vlucht van Amsterdam naar Sao Paolo!

Woensdag 24 uur onderweg geweest om naar een prachtig stuk andere wereld te komen. De reis is goed verlopen en we hebben nauwelijks vertraging opgelopen. Het eten tijdens onze langste vlucht van Iberia was afgrijselijk, maar goed het is eten… voor ons doen veel gluten gegeten E’s en suikers. Gelukkig hadden we onze superfoods in capsules meegenomen en Joke (thanks!!!) was zo lief geweest om ons het één en het ander mee te geven aan RAW, fruit en gedroogd fruit. We konden zowaar alles aan eet versnaperingen meenemen!

Jeetje wat heerlijk om weer in het Zuid Amerikaanse te zijn. Het zal ongetwijfeld binnen mijn levensvisie iets in mijn hoofd zijn, maar het gevoel van herkenning van Zuid Amerikaanse manieren en uitingen van levensstijl blijft me iedere keer raken.

Florianólopis

Het is een groooóót eiland die vast zit aan een brug aan vast land. We zitten in een schoon appartementje met eigen keuken, badkamer en slaapkamer en een kleine woonkamer waar ook nog een stapelbedje staat. De omgeving is prachtig, alleen jammer dat we aan de weg zitten, met rijdende auto’s en naast ons een benzinepomp, waar we alle gassen nog weleens voorbij ruiken. Enfin, het is iets goedkoper dan in het centrum, het is dichtbij heerlijke stranden, en grote meren, omringd met alleen maar groen, en de bus voor onze deur om naar verschillende plekken te gaan!

Donderdag 23 feb

Donderdag, onze eerste dag, zijn we met een lekkere jetlag op pad geweest. Veel te veel gelopen natuurlijk, maar goed, we weten nu wel hoe met de bus overal te komen. We hebben heerlijk vis gegeten met rijst en batatas (frietjes) in de middag. Lekker rondgelopen, zitten in een parkje bij een reuze boom, en toen nog langs de yoga shala, waar we vrijdag, vandaag, in de avond kritans gaan zingen met David. Leuk om hem te ontmoeten!

Vrijdag 24 feb.

Vandaag een super vermoeiende slome dag gehad. Het is al snel bloedje heet. Rond half zes worden we wakker, eigenlijk is het dan handig om eruit te gaan. We beginnen tijdens de training toch elke ochtend om 7 uur. Zo rond 15.00-16.00 wordt het weer lekker. Rond 11 uur vanochtend zijn we gaan zoeken naar de plek waar we zondag worden opgehaald. Helaas niet met succes, maar we weten het ongeveer. We waren zo moe. Even wat gedronken dus, en daarna in de supermercado boodschapjes gedaan. Mohs heeft heerlijk gekookt en samen we hebben we op ons balkonnetje warm gegeten in de middag, nu lekker siesta en een beetje verslag doen dus. Vanavond gaan we David dus ontmoeten en in een yoga zaal lekker zingen! JAI, heerlijk!

Mijn buikje in februari

Wauw volgens mij ervaar ik gewoon alle kenmerken die bij een zwangerschap horen. Misselijk, vermoeidheid heb ik achter de rug. Volle buik, augurken, zwangerschapsstreep zie ik ook al te voorschijn komen. Het is een mooi proces. Elke dag voelt anders, en de bal in mijn buik groeit naar mijn idee ook elke dag. Elke ochtend als ik wakker word, voel ik even aan mijn onderbuikje. Ik heb het idee dat alles lekker mee hobbelt. Ik heb nu even een beetje last van de warmte, ofwel dikke enkels en pijnlijke benen. Maar we doen braaf onze yoga, drinken veel en natuurlijk lekker fruit eten!

Mijn buik is ontzettend aan het uitdijen. Normaal gesproken kan ik mijn buik nog wel een beetje inhouden of aanspannen. Maar daar is sowieso geen reden voor, en nu ook geen mogelijkheid toe. Mijn navel wordt naar voren gedrukt en nog niet te spreken over mijn borsten.. GOsh die blijven maar groeien! Ach ja, ik wandel zo gewoon in mijn tanga bikini over Braziliaanse stranden genietend van al mijn rondingen! Hahahhaa en Mohs ook!

We hebben het ontzettend naar ons zin samen, ontdekken elke dag nog zoveel van elkaar met veel bewondering. We genieten en kijken uit naar alle momenten in ons leven! Het lijkt wel weer een enorm stap verder in levensgroei, ontwikkeling en wellicht ‘volwassen worden’ hahhahahaha, AHO!

Verder gaat hem prima met mijn buikje, inmiddels een ervaren reiziger, dus ik weet wat ik allemaal mee moet nemen. Door de superfoods en onze levensstijl, voelen Mohs en ik beiden een stuk beter, gezonder en fitter! We hebben overheerlijke verschillende soorten fruit gekocht en groenten, beetje rijst, linzen en gluten vrije versnaperingen. De rijstmelk en glutenvrije producten zijn nog niet zo heel populair dus best wel duur, maar er zijn i.i.g. natuur winkeltjes, waar we bijvoorbeeld ons ontbijtje gehaald hebben.

Indrukken Brazilië

Brazilianen zijn hier over het algemeen bijzonder aardig. De natuur is op dit eiland prachtig. Een tikki toeristisch, maar veel groen, bergen en mooie kust. Het eten maken we liever zelf, maar aan lekker vis, groente en fruit zal het niet ontbreken. In het gebied waar wij zitten: Lagoa gebied, daar zijn veel surfers en jonge mensen. Het kleine centrum van Lagoa zijn veel eettentjes en cafés. Wij zitten net een stukje verder van het heftige toeristisch gebied. Dichterbij de brug naar het vaste land ligt het centrum van Florianópolis. Schattige pleintjes, winkelstraten, klein en stedelijk, veel overdekte winkels, markten en kunst.

Zaterdag 25 februari

Vandaag hebben we een toeristen dagje. Voorlopig laatste keer dat we met de bus naar het centrum gaan om nog wat spullen te kopen. Zondag om half 3 worden we opgehaald met de bus en zullen we nog meer mensen die de training gaan volgen ontmoeten. Gisteren zijn Mohs en ik gaan kirtans gaan zingen in de Yogashala (yoga centrum in het centrum) waar we David en Mirjam, onze papa en mama van de training hebben ontmoet. Garopaba is de plek waar we een maand lang zitten. Schijnt een afgelegen stukje paradijs te zijn. We hebben er zo´n zin in!!!!