Huracán Guillermo Libre Dos (Orkaan Free Willy 2)

8 februari 2010 - Amsterdam, Nederland

Hola queridos todos...

Toch maar weer even iets schrijven voor mijn trouwe volgers. Schrijven blijft leuk! Volgende week vertrek ik voor een maand weer naar Mexico en Colombia. Weer een nieuw avontuur en nu wel in mijn eentje. Maar ik vertrouw erop dat ik heel veel nieuwe mensen leer kennen, en dit keer verblijf ik op vertrouwd terrein. Oftewel, ik zal ook weer bekende gezichten zien!

Eerste drie weken ben ik in Mexico. Ik vertrek 18 feb in de middag (14.30) met een rechtstreekse vlucht met KLM naar D.F. (Mexico Stad)... aaah relaxe! En kom dezelfde dag aan in de avond. 22 februari tot 13 maart zijn de workshops van Circosentido. Op de volgende weblink kan je meer lezen: http://www.circoencuentro.com/2010/ . Per workshop ben ik 30 uur bezig en ben van plan om twee of drie workshops te volgen, dus ben de hele dag bezig met luchtacrobatiek, dans, theater en yoga. Ooooh wat fantastisch.. het ziet er goed uit. Ze maken volgens mij een goede combinatie van luchtacrobatiek en contempory dance. Iets wat ik zelf graag wil onderzoeken. Weer nieuwe input, maar eindelijk een stijl waar ik me heel erg thuis in voel. En een stijl en techniek waar mijn fantasie op hol slaat wat het maken van fysiek theater betreft voor toekomstige voorstellingen!

De workshops worden gegeven in een cultuur centrum in Coyoácan. Dit is een grote wijk waar ik vorig jaar ook veel ben verbleven. Dus ik ken de weg een beetje, het is me niet onbekend. En het is een wat luxere wijk, erg mooi, veel mensen, rustig en veilig!

14 maart vlieg ik meteen door naar Colombia en heb daar nog een week tot de 21ste om te vertoeven. Ik overnnacht weer bij het B&B hostel waar ik nu voor de derde keer kom. Jeee como la familia.. de mensen kennen me inmiddels en het is daar super gezellig en vertrouwd!

Een vaste afspraak met mijn familie (Consuelo y Paola) heb ik nog niet, maar ga ze ongetwijfeld weer zien. Wauw, krijg er nu al weer een brok in mijn keel van. Het is niet te omschrijven hoe ik me daar bij voel, maar het is ontzettend spannend. Ik heb eindelijk mijn moeder gevonden en één van mijn zussen mogen ontmoeten. Dan zou je denken dat ik mijn doel toch heb bereikt, maar de volgende doelen liggen toch weer op mijn pad... wat nu? Ik hoop mijn familie beetje bij beetje te leren kennen wat aanvoelt als een lange weg... pero muy bien.

Maandag 15 maart ga ik praten met iemand van de Nederlandse Ambassade in Colombia. Hopelijk kunnen zij mij meer vertellen over aanpak van danstheaterprojecten in Colombia. Want die richting wil ik graag naar toe. Dat zou toch fantastisch zijn om met mijn eigen producties rond te trekken langs weeshuizen en scholen. En dan maar te beginnen in Colombia, Bogotá.

19 maart tot 21 maart kan ik nog genieten en wat zien van het grootste internationaal theater festival van Bogotá. Voor liefhebbers: http://www.festivaldeteatro.com.co/ Ook hier ga ik langs het kantoor om mijn gezicht te laten zien. Wie weet leuk voor volgend jaar!

Verder op mijn lijstje staan er bezoeken langs CRAN, het kindertehuis waar ik zelf heb gezeten. Langs ICBF, een national welfare instantie voor weeskinderen, Los pisingos en Fundacion casa de la madre y el niño in Bogotá.

Genoeg te doen, en hoop een goed netwerk te vinden waar ik iets mee kan doen in toekomst. 21 maart vlieg ik terug naar D.F. en 22 maart terug naar Amsterdam.

Y la lengua..! Si, yo aprendo mucho para aprender español. Quiero hablar con mi gente, con mi familia y personas importante. Empiezo en alguna parte. Por haciendo mi aprenderé mucho, verdad?

Porqué Huracán Guillermo Libre Dos? Porqué mi vida siente como un huracán todovia. Que linda no? Free Willy es un lindo y perfecto nombre de mi nuevo viaje!

Hasta luego todos!

Gran beso de escritor de Holanda.

1. Ronny de Haan:
    18 februari 2010
    Lieve Maura,

wens je een veilige reis! Geniet van je trip en ik zal je volgen tijdens je reis. Veel succes!

Liefs, Ronny x