Mexico y Colombia!!!

25 augustus 2009

Uno,dos trés....  Het wordt weer aftellen geblazen! Over 5 weken vertrek ik met twee lieve meiden naar Mexico. 29 september vliegen we weg en 18 november zijn we weer in Nederland. Vijf weken dansen we voor het International Street Festival Cervantino in Mexico.  Daarna verblijf ik een week in Colombia voor privé omstandigheden. Familie, vrienden en collega's kunnen ons volgen via deze log. Veel lees en kijk plezier!

Mexico en de griep:

Er is geen negatief reisadvies  meer naar Mexico vanwege de griep. De griep heerst inmiddels overal en met een gezond verstand en enige medicatie mee kan er gewoon gereist worden. In Mexico City ligt toch wel de kern van de griep, dus lijkt mij het wel handig om hier zo min mogelijk te verblijven. In geval van ziekte is het een kwestie van uitzieken en goed opletten op eventuele longontstekingen e.d.

International Street Festival Cervantino in Mexico:

Het festival is van 7 oktober tot 5 november 2009 en bevat drie periodes elk van tien dagen. De eerste periode verblijven we in Guanajuato. De tweede periode in Guanajuato en omgeving; Guerrero, Michoacan, Queretaro. En de laatste periode reizen we door Oaxaca and Chiapas. Voor de artiesten zijn caravans en eten geregeld.

'El Picnic' danstheateract:

Concept en ideeën van: Relinde Moors en Lydia Müller. Gedanst door Lydia Müller, Maura van der Bruggen (ik dus) en Relinde Moors. We hebben een tien daagse repetitie periode achter de rug en we zijn erg tevreden.  Het thema is vrijheid waarin de picknickmand een rol in speelt. "Wat doe je als alles mogelijk is?" Ik zou willen vliegen... de hele wereld rond... een grote chocoladetaart eten met groooote aardbeiden en klodders slagroom... ik draag een mooie lange jurk met grote witte stippen.. ik vlieg ver in de lucht.. ." "El Picnic" vertelt spelenderwijs over de fantasie werelden van twee zussen. De picknickmand maakt hun nieuwsgierig en ze worden meegenomen in hun eigen gemaakte wereld. "Wat zou er in zitten?". Er wordt nog verder gewerkt aan deze danstheater act. Relinde wil deze act verder ontwikkelen tot een kindervoorstelling van een uur in 2010. De plannen en mogelijkheden worden momenteel onderzocht met theaters en festivals in Nederland.

Colombia:

In Colombia ben ik geboren. Ik was vier maanden dat ik naar Nederland vloog. Mijn eerste vlucht via Parijs. Nog zo ontwetend en klein. Zo'n drie jaar ben ik nu bezig om mijn roots aan te gaan. Opstandigheid, verwarring, en oud verdriet heb ik gevoeld. Maar het is hoog tijd om op te schonen. Ik ben er helemaal klaar voor. Weg met oud verdriet. Ik wil leven, genieten, nemen en geven. Die vraag blijft mij anders achtervolgen... " Wie ben ik? Ik mis iets, maar weet niet wat? ". In maart 2008 heb ik mijn Colombiaanse moeder gevonden. Van 9 tot 16 november verblijf ik met Relinde in Bogota Colombia om mijn Colombiaanse moeder te ontmoeten. Het zal een ongelooflijke spannende en interessante reis worden!!!!