Eerste dag in MC!

1 oktober 2009 - Mexico City, Mexico

Hello everyone!

Eerste dagje Mexico City achter de rug. Wat een grote stad! Ongelooflijk! We zitten in een rustige, veilige en één van de duurdere wijken van MC; Coyoácan. Na een bijna dodelijke reis van totaal een dag lang, zijn we dus netjes opgehaald door Ramon. Onze eigen gids van vandaag. Vannacht heerlijk geslapen, lekker ontbeten en even acclimatiseren en landen van alles. Er wordt hier heel goed voor ons gezorgd, goed geregeld, heel mooi dus!

Na ons ontbijt heeft Ramon ons naar diverse plekken gebracht. We hebben een beetje door het centrum van Coyoácan gelopen, prachtig hier, en zo rustig! Daarna wilden wij danseresjes graag naar de dansacademie van MC bezoeken. Er is hier een utopia/Universidad van theater, dans, filosofie, wetenschap etc.. . Waar gratis de bus rijd om alle studenten en overige mensen te vervoeren. Bij de dans afdeling waren niet veel studenten, en worden er lessen gegeven voor iedereen eigenlijk. Maar wij hebben toch brutal gevraagd of het mogelijk was om een paar lessen te kunnen volgen. Een schattig dametje vertelde over haar moderne dans en ballet lessen, die we gratis op elk moment kunnen volgen, waanzinnig! We hebben lekker gegeten bij de kantine van alle studenten. Daarna zijn we naar het echte centrum gegaan met de metro. We wilden nog een telefoon simkaart kopen, slaapzakken, want die waren toch wel nodig vannacht en eventueel verder op reis. Aangezien we nog op sommige plekken zo hoog zitten en het koud kan zijn in de nacht, hebben we toch nog een goede slaapzak gekocht. Pff… en toen ging de dag al weer heel snel voorbij. Terug naar Coyoácan, ons buurtje om boodschappen te doen en te relaxen!

De spanjaarden zijn inmiddels aangekomen een stel volgens mij, ook na een lange reis. Zo lekker slapen! Morgen nog een dagje in MC, waar we iemand ontmoeten van de organisatie die ons meer gaat vertellen over het programma van het festival. Vrijdag vliegen we naar Michoacán, wat richting de kust is. Het zal wel vrijdag of in het weekend dansen geblazen zijn!

Hier nog wat foto’s! Foto’s zijn in het vliegtuig genomen, vlak na aankomst, van het huisje waar we verblijven, onze bedjes, in de hal van de dansacademie, straat foto’s van de big city! Olympia terrein van MC! Y locas chicas in slaapzak! De blije foto van Relinde, is na het geweldige nieuws van haar filmpjes die geselecteerd zijn als beste! Ze deed mee aan een wedstrijd, en de filmpjes komen te zien op NPS, en Nederlandse Dansdagen in Maastricht! Drie van de vier filmpjes die zij heeft ingeleverd zijn als beste gekozen. Waaronder ook Fragment, waar ik in dans. Als je meer wilt zien, kan je op haar site koekeloeren: www.lindans.nl

Foto’s staan volgens mij een beetje door elkaar, maar dat deed mijn computer, excuse moi!

Tot zover

Liefs

Mautje.

1. Ronny de Haan:
    1 oktober 2009
    Hola Maura,

gaaf om te lezen dat alles naar wens verloopt! Blij om te horen dat de hele heenreis "goed" gegaan is. Nou Mautje, geniet meer lekker, wees creatief. Ben benieuwd naar alles wat je gaat meemaken.
    Heel veel plezier en groetjes aan de anderen!

Ronny XX ps mooie foto's!