Performance in MC

2 oktober 2009 - Mexico City, Mexico

Hola amigos!

Alweer een dag voorbij in MC. En waarnzinnig, we mochten vandaag de premiere dansen in Centro Cultural Jose Martin. Een klein theater midden in de grote stad! Een grote verassing voor ons en super spannend. De verassingen kunnen ons niet stuk! We genieten volop.

Rond twee uur zijn we met de auto naar het theater gebracht. Alles wordt erg goed voor ons gezorgd.

Om maar weer even bij het begin te beginnen. Ik was vanochtend vroeg wakker en ben er om 7uur er maar uit gegaan. Lekker even koffie gehaald voor de chica’s, ontbeten, en toen even met de organisator; Enricce (weet niet hoe je zijn naam schrijft) gepraat over ons programma. Naja er is niet echt een programma, en zo nu en dan vallen er groepen uit. Volgens mij zijn wij ook vanmiddag een vervanging geweest van een andere groep. Maar het was de moeite waard. We moesten nog even muziek editen en de laatste dingen regelen. Tassen mee, picknickmand mee, kostuums, décorspullen etc. Van 15 tot 16 een doorloop. Het was wel een erg klein podium, maar dat ging ons goed af. 16 uur de voorstelling dansen voor 20 á 30 mensen. Daarna had Lin haar film van 18 minuten over dansen in Cuba getoond. Tegen 6 uur waren we klaar. De mensen waren enthousiast en kwamen naar ons toe om ons te bedanken. Erg leuk en genoten van het idee dat we in zo’n grote stad staan te dansen in een theater!

Het leven begint hier al een beetje een routine te krijgen. Ook heerlijk dat we morgen al weer naar het volgende honk vertrekken. We blijken echt aan het strand te dansen. WhaaaAahoeoeoe… niet normaal toch? Jeetje wat vervelend hier werken! Morgen, voor ons vrijdag, vertrekken we om half negen in de ochtend om het vliegtuig te pakken. Ik neem mijn laptop mee, maar geen idee hoe internet mogelijkheden daar zijn.

Deze avond zijn we lekker buitenshuis wezen eten in het centrum van onze buurt Coyoácan, gisteren hadden we sushi gehaald bij de supermarkt super lekker! Vandaag queradillas gegeten. Dat zijn gevulde en gebakken dichtgeklapte flensjes. Yummi erg lekker!

Deze wijk is erg relaxe en de mensen zijn super vriendelijk. Oude beagles zie je overal in groen, rood, grijs! De mensen houden van straattheater, en veel lichtjes buiten.

Foto’s zijn van de gekke meiden, Lin aan het werk, bij het theater waar we gedanst hebben, het grote plein midden in het centrum genomen vanuit de auto, foto’s voor de voorstelling…oeoeoeoeiii we waren best zenuwachtig, op straat waar mensen vuuracts doen en dan geld vragen hahaha, of ritueel aan het dansen waren, en lekker eten con amigas!

Nu alles inpakken, althans ik zit achter de laptop. Morgen vroeg weg! Tot zover maar weer. Tot het volgende bericht in Michoácan!

besos

mautje!

1. Timmy:
    2 oktober 2009
    ejjj guapa !!! tu eres incredible -_-
    dis fruta en mexico.........
    te vejo rapido !!
    suerte y animo ; ))))) te echo de menos ..... ; (((
    nosotros hablamos todos los dias !!
    Ciao Ciao carino