First day a la playa, buenisimo!

3 oktober 2009

Vrijdag 2 oktober

Vandaag zijn we naar Michoácan gevlogen. Ik was al om 6 uur wakker. Toch nog een beetje in de war qua tijdsverschil, maar dat maakt niet uit. Heerlijk die ochtenden! Verder verliep de ochtend alleen een beetje hectisch. We warden netjes opgehaald met de auto, en maakten vervolgens een rit van anderhalf uur door het drukke MC naar het vliegveld voor binnenlandse vluchten. Pfff.. die Mexicanen kunnen echt niet autorijden! Hahahaa, en dat zeg ik!

12 uur zouden we vliegen, half 12 kwamen we aan op het vliegveld, snel inchecken, broodjes halen en koffie, maar die mochten helaas niet mee. Ik heb gelukkig de broodjes naar binnen kunnen smokkelen, want we verrekten van de honger! Aiaiaiaj! Gelukkig de vlucht gehaald, en de vlucht zelf was minder dan een half uur, maar toch relaxe i.p.v. de bergen op en neer, going up and down. Ik werd al een beetje misselijk in de auto, dus kun je nagaan!

De hitte kwam ons tegemoed. Wow, wat een warmte opeens!!! Na een lange rit verwend worden con la playa!! Prachtig is het hier aan de kust, niet normaal meer! We zijn met een groep van drie van ons, twee Spanjaarden, en drie Oostenrijkers. We werden weer netjes opgehaald door de volgende padre de la playa. En we zijn heerlijk gaan eten met zijn alle. Ooh wat zijn de stranden hier mooi!!! Naja, ik hoef niets te zeggen, bekijk de foto’s maar!

Overheerlijk vis voorafje en hoofdgerecht gegeten, super vers en lekker anders! Jeee, weer gamba’s gegeten, rijst, prutjes met vis, tomaat en ui, super lekker en gezond!

Daarvoor een duik genomen in het warme zoute water, Ooooh wat is het leven toch heerlijk en zo vervelend om hier te zijn, hahahaha! Heb mooie foto’s gemaakt van ons genot en mijn vriendinnetjes. Zo fijn dat ze bij me zijn, echte toppers!!

Daarna na een wervelende wind van zon, zee, lekker eten, en ontspanning zijn we verder gereden in Michoácan, geen idee waar we eigenlijk zitten. Ik ben nog nooit zoveel van verschillende plek naar plek gaan reizen. Echt een artiesten leven, alles is verzorgd en geregeld, waarin we zeker ook zelf aan kunnen geven wat we willen en wensen!

De omgeving is zo mooi groen en relaxed! Het schijnt hier wel een toeristen buurt te zijn. De ene playa is meer vervuild dan de ander. Maar dat is zo fijn dat we rondgeleid worden, en daar komen waar we moeten zijn!

Na weer een lange rit, zijn we geëindigd bij mensen thuis, waar we de hele organisatie hebben ontmoet die alles regelen in Michoácan. Vandaag zouden we al in een huisje terecht komen aan het strand, maar op zijn Mexicaans, houden we er rekening mee dat plannen kunnen veranderen. We geven ons over aan wat er komen gaat! Zaterdag vertrekken we naar de kust, is een half uurtje rijden, en gaan we eind van de dag tot in de avond optreden. Heerlijk!! Echt aan het strand, ben benieuwd. Het zal wel warm zijn! Zaterdag avond gaan we daar slapen aan het strand, zondag schijnen we in een openluchttheater te dansen. De lokale mensen zijn niets gewend, dus een inleiding van wie we zijn, waar we vandaan komen, en wat we met ons stuk bedoelen, is wel handig als introducé!

We zijn kapot van de vrijdag. Helaas geen internet, maar ik schrijf mijn log alvast. Waarschijnlijk lezen jullie een aantal dagen terug!

Foto’s zeggen genoeg hoop ik. Er zit ook een groepsfoto bij, waar je de andere mensen op kan zien. De rest zijn veel foto’s van het strand, en gekke meiden a la playa. Aan het strand was er ook een restaurant waar krokodillen lagen te baden, uuuuuuh gewoon aan het strand…Hmm?

Prachtige uitzichten op de zee met achtergronden en kleine huisjes, die rijke mensen kunnen huren. Het toerisme is momenteel niet zo denderend, dus het is heel rustig hier!

Totzover! Ik ga slapen!

Besos