Bailar el Domingo en Lazaro

5 oktober 2009

Bailar el Domingo en Lazaro

Dit weekend aan het strand van pañas gezeten, dus dat betekende geen internet en ook weinig bereik met mijn telefoon. We zijn zondag tot 15.00 uur in Las Pañas gebleven. En zijn daarna nog even langs onze thuisbasis in Lazaro gereden, toen meteen door naar de volgende rit van voorstellingen.

Lazaro schijnt een industrieel stadje te zijn. Je vind hier echt de mensen, nauwelijks touristen en we worden hartelijk ontvangen. Ze geven je hier een hand een zoen op de wang, of een knuffel. De mensen vinden ons in ieder geval aardig… en Mexicaanse mannen kijken soms hun ogen uit hoe wij in het leven staan: shining and happy!!

In Lazaro dansen we op verschillende plekken. Zondag avond hebben we in een park in het amfitheater gedanst. Zoiets als Vondelpark met Openluchttheater, maar dan niet zo’n mooi park. Het was erg rustig aan publiek. Maar gelukkig hebben we de act van de Spanjaarden die de mensen opzweept en lokt! Daarna zijn wij aan de beurt!

Openlucht theater is natuurlijk wel weer even wat anders aan energie en bereik met het publiek. Maar We hebben dan toch een mooie voorstelling gedanst. Zweten als een otter, en als Lydia en ik elkaar vastgrijpen of pakken, moeten we uitkijken dat we niet gaan glijden!

We waren kapot die avond, want we hadden weinig geslapen, al dan al niet heerlijk ontspannen van het strand. Laat in de avond hebben we nog gegeten thuis(basis) en de volgende dagen doorbesproken.

Vandaag is het maandag, bijna een weekje weg. Tijd gaat soms heel snel, maar ook langzaam omdat er zoveel gebeurd. Heb het gevoel dat ik al een maand weg ben geweest. Tijd bestaat dus echt niet!! Het doet ook maar wat!

Vandaag gaan we eind van de dag op een school dansen. Publiek zijn pubers van 11 tot 15 jaar. Hmmm.. ben benieuwd. Misschien ergens nog een beetje streetdance erin verwerken in onze fairytale dance!?

Verder vertrekken we woensdag weer naar een strand. Dinsdag weet ik niet precies. Woensdag in ieder geval naar het strand, donderdag terug naar Mexico City, waar we de 9e oktober een opening dansen. Het programma veranderd soms wel eens!

Ik heb nog foto’s van Lin op mijn computer gezet. Deze zijn van de eerste dagen bij het appartement in MC, foto’s die onderweg zijn gemaakt met mooie uitzichten, beagles en omgeving foto’s, aankomst bij het strand van las Pañas, en een foto sessie zondag met vleugels! Lin heeft ook zondag foto’s gemaakt van de voorstelling in het openluchttheater in Lazaro.

Verder heb ik zelf nog wat foto’s gemaakt van voorbereidingen van de voorstelling. Het platform waar we dansten in Pañas!

Liefs

Mautje.