Performance Sabado a la playa.

5 oktober 2009

Performance Sabado a la playa.

Zaterdag zijn we vertrokken vanuit Lazaro  naar het volgende strand. La playa las pañas. Ik heb het nog maar even gevraagd, want we trekken echt rond van hot naar her. Ik kan al die namen van de comunidades/ dorpen niet onthouden. We worden meegenomen door de organisatie. En Enricce en Ramon zijn ingeruild voor Alfredo en Pedro. Hele lieve mensen, niet normaal, ze doen alles voor je en hebben het beste met je voor. Alles is ook mogelijk, dat is hun visie ook een beetje. Soms niet vragen hoe, but everything es possible!

Zaterdag dus aangekomen aan la playa las pañas. Prachtig hier. Het is echt een paradijs! Ik wil hier heel graag terug! Het is één van mijn favoriete landen om te reizen. You want to chill? Go to Mexico! Een rustoord eerste klasse! Een prachtige kamer, die later in de avond is omgeruild voor een complete woning. Echt super gezellig met die meiden!

We hebben gezwommen in de woeste zee. De zee met haar mooie witte koppen, stromen langs ons heen, en nemen ons mee, kopje onder, de zoute zee, de energie bruist door je heen!

We eten zo nu en dan ook samen met de hele groep. Althans we eten samen met de organisatie en de Spanjaarden. De Oostenrijkers zijn hun eigen pad gaan volgen en hebben we na vrijdag niet meer gezien. Het eten is hier veel gambas, gebakken visfillet en rijst, heeeeeerlijk!! Temperatuur is tegen de 30/35 graden, en het is de hele dag een sauna. Veel water drinken dus, en bij elke scheet en beweging breekt del mar bij mezelf los. Ik heb nog nooit zoveel gezweet en warm gehad… naja, dat is lang geleden!

Tegen uurtje of 5/6 in de middag zijn we naar de plek gegaan van waar het festival Cerventino afspeelt. Een platform van beton, midden in de bergen, met de kust als achtergrond. Een beter speelplek heb ik nog nooit gehad! Er is een vloer geregeld voor ons, ze hebben twee stuks vinyl vloeren gehaald. Ik weet niet zeker of het vinyl is, maar daar lijkt het op. Een beetje aan de gladde kant vooral als je zweet…oops!

Voorbereidingen en klaarzetten van muziek gaat lekker op zijn Mexicaans. Lekker go with the flow, en als ze zeggen, we moeten nu weg.. dan kan je nog zeker een half uur rustig aan doen, hahaha! Maar verder is alles haafijn gedaan! De community heeft als doel met Cerventino, om de wereldvrede te benadrukken. Daar zijn de acts of theaterstukken ook op gebasseerd! Vrijheid!! El libre! Dat is toch wel erg aanwezig hier en er zijn veel discussies over de politiek hier. Elkaar positief benaderen, love, peace and happiness is everywhere, en een behoefte van alle mensen volgens mij op deze mooie aardbol!

7 uur in de avond zou het beginnen, en we zijn denk ik een uurtje later begonnen. De Spanjaarden, waarvan een vrouw en een man, begonnen met het programma. Zij deden een leuke straat act, althans hij, zij deed de muziek etc. Met als thema, heel the World in een leuke setting. Daarna kwamen wij met ons danstheaterstuk, wat overigens heel goed aangekomen is bij het publiek. Heerlijk Mexicaans publiek, ze houden van overdrevenheid, dus lekker over de top gespeeld in onze dans! Er waren overigens ook veel kinderen, ooooh die reacties, zo leuk! Daar konden we helemaal op inspelen. Het festival was de eerste keer op deze locaties. Waarvan er mensen waren die nog nooit iets gezien hadden. Spannend voor iedereen! We hebben genoten en Relinde was apetrots!

Vervolgens deed Alfredo ook een act met als thema onderdrukking, helaas ging het toen heel hard regenen, maar was ook wel weer heel mooi als setting. Alfredo is overigens onze technicus, en ze zeggen dat ik op hem lijk. Mi hermano quizas!! En de avond sluitte met de film van Relinde die gemaakt is in Cuba, Havana. Een prachtige film over geluk dat ongeveer 18 minuten duurden. Wij dachten, nou ze zullen wel moe zijn en het regende een beetje, dus dat was misschien niet handig voor al het apparatuur. Maar eenmaal gevraagd te hebben of ze meer wilde, riepen: “Si si si si….!” Super enthousiast en hongerig publiek. Dus beamer aangesloten, een diascherm tegen een auto aan, alle kinderen voor en de ouderen op stoelen achter. Het was een volle bak, geen idee hoeveel mensen, maar genoeg om een leuk festival te organiseren en te vieren. Eten en drinken kon je kopen. Ouderen, kinderen en hangjongeren, ze waren allemaal aanwezig! En drie dolle meiden claro!

Daarna werd er nog muziek gedraaid en hebben Relinde en ik de dansvloer veroverd, en vervolgens teruggegaan naar ons appartement aan zee…. Hè, wat vervelend allemaal hier zo!

Het werd 2 uur in de nacht, en toen zeiden mijn oogjes, daaaaag. Maar helaas werden we alle drie attacked bij mosquitos que no son amigos. Ik kon niet meer slapen van de paranoia en de opwinding van alles die avond. Dus ben rond 4 uur in de nacht nog maar weer gaan schrijven aan de reislog, tja wat moet je anders. Lekker met een muziekje erbij. Vervolgens in slaap gevallen op de bank, en vanochtend kon ik het niet laten om er half negen uit te gaan!

Ahora es domingo. Misschien zo nog wat yoga doen. We gaan zo gezamenlijk eten. Mi chicas liggen nog te snurken. En rond 12 uur vertrekken we weer terug naar Lazaro, onze thuis basis waar we verblijven. We verblijven bij mensen van de organisatie, heel relaxed met eigen kamer. Misschien had ik dat al verteld, maar soms vergeet ik dingen! Vanavond dansen we in een openluchttheater!! Daar later meer over!

Whaaaaaa. My dream comes true!!! Es muy bonita aqui!!!!!

Lieve mensen bij deze nog een paar foto’s de paradiso las pañas. Foto’s bij zee, omgeving, voorbereidingen, een doek van de Spanjaarden, en Lin lekker dansen met Hacter. Hij is ook één van de organisatie!

Muchos besos y hasta la pasta!

Mautje

1. adinda:
    6 oktober 2009
    hee schat, wat een mooie verhalen allemaal! Het klinkt echt geweldig allemaal, jeeeeeetje, huisjes aan het strand, fijne vriendinnen, en al die mooie pekken waar jullie dansen. En dat jullie zo goed verzorgd worden, mmmmm heerlijk zeg!
    De foto''s bij je verslag van performence sabado a la playa zitten er trouwens niet bij, kan ze niet vinden in ieder geval.

Hier alles goed. Heb op het moment een vrij suf leven als ik het met jouw verhalen vergelijk! Maar ja, iedere fase in het leven heeft weer zijn charmes. Ik leer steeds meer genieten van pieppiepkleine dingetjes, dat is zo waardevol! Een aaitje van Maya over mijn wimpers, een gezellig praatje met de buurvrouw, een lekkere boterham, ik kan het allemaal erg waarderen.

Met Maya wordt het met de dag gezelliger. Ze kan al zo goed praten en heeft zoveel humor, ze is gewoon goed gezeldschap. Ze danst zo graag dat ze volgende week gaat beginnen met een peuterdans-klasje. Volgens mij vindt ze dat superleuk!
    Samen met haar doe ik thuis al mini-voorstellinkjes. Dan kom ik tevoorschijn achter de deur en doe een dansje of iets geks. Daarna geeft zij een showtje. We worden allebei helemaal blij hiervan. Ik vind dit echt een stuk leuker dan die babytyd!

Ik ga nu gauw naar bed want mijn oogjes worden zwaar. Veel plezier nog lieve meis!

XXX Liefs Adinda