Eerste weekend in yoga training!

4 maart 2012 - Garopaba, Brazilië

Zondag 4 maart

We zijn gestart met een nieuwe week. Wat hebben we een heerlijke dag gisteren gehad op het strand. Mijn ogen waren alleen ietwat gevoelig, de zon scheen scherp en sterk! Mohs weer een beetje verbrand.. insmeren dus. Mijn lijf geen polonaise!

Jaaaa.. de baby gevoelt!!

Vrijdag was onze ontspannen lesdag met acroyoga en thaise massage. Mohs en ik hebben elkaar behandeld, David en Mirjam hebben ons begeleid. Het geven en ontvangen kan je zien en voelen als een respectvol en waardevol ritueel. Het is ontzettend mooi als twee mensen in totale overgave zijn. Ons hart stond open en de energie voelden we stromen. En toen opeens… Jaaa… contact met ons kindje. Voor het eerst dat ik het bewust heb meegemaakt. Fysiek en energetische aanwezigheid van ons kindje. Zo mooi!!!! We werden er helemaal happy flappy van. Wat een wonder om dit te mogen delen.

Terugdenkend, heb ik het kindje eerder gevoeld in mijn slaap, maar zeker weten wist ik niet. Nu weet ik hoe het voelt, en soms voel ik me energetisch anders, alsof er een andere aanwezigheid om mij heen is. Wellicht dat het zweverig klinkt als je dit leest, maar we verbinden ons elke dag, alleen vaak niet bewust  :)

Zaterdag 3 maart dagje vrij

Zaterdag de hele dag op het strand geweest, allereerst een winkel proberen te zoeken en vervolgens heb ik op het strand een jurkje gekocht en een mooie hoed. Wauw, ik word nog eens een dame.. Ahum.. We hebben een mooie foto van mijn buikje gemaakt. Let niet op mijn slaap en knijpogen, maar het licht was zo vel die dag.

Onze 2e week van de yoga training

Vandaag zondag, wat niet voelt als een zondag. We hebben toegewerkt afgelopen week naar onze groepmissie die we voorgelegd hebben aan David en Mirjam. In de ochtend was er een zware astanga yoga les met veel detoxing, twists en interessante houdingen. Meest van de hen kon ik niet doen, maar heb ik een alternatieve manier voor gevonden. Toch een beetje mijn eigen weg in vinden! De tweede ochtendles hebben we lesgegeven en zijn beetje bij beetje de series van een yogales aan het leren. We begonnen in tweetallen, vandaag in drietallen, en zo steeds grotere groepen om te wennen. Het is nogal wat om, voor mij om in de taal lekker te voelen, recht.. links.. arm neer, hoofd op...

Deze week staat voor de Ni yamas, de tweede Limb van Yoga, waar we de onderwerpen doornemen die onszelf betreffen.

Ik voel me nog steeds heerlijk, en ook al zijn we moe, of ben ik, is er een groot aanpassingsvermogen, zonder frustratie, maar met respect voor het lichaam, de geest en het spirituele pas. Mohs en ik genieten enorm van dit proces en zijn zo vreugdevol om dit “samen” te beleven. Wat een overvloed aan alles… Poehee!

Fijne nieuwe week voor iedereen!

xxx

Ons 3