Laatste dagen van week 1

2 maart 2012 - Garopaba, Brazilië

Donderdag 1 maart

De dagen hier zijn met regelmaat. We zijn hier alweer een week. De tijd vliegt en ook weer niet. We hebben het hier fantastisch. Wauw wat een intense dagen, niet alleen fysiek, maar vooral de vele informatie over yoga, filosofie van yoga, discussies, vragen, verhalen en anatomie. Elke dag staat voor een andere yoga ‘onderwerp’ met veel diepgang. Voor mij is hier veel tijd en ruimte voor diepgang met mezelf op alle fronten. Heel fijn, en zo geconcentreerd met fijne mensen en ondersteunende omgeving. Onderwerpen die we gehad hebben (the 8 limbs of Yoga.. als dat je iets zegt) zijn vanaf maandag geweest: Ahimsa; geweldloosheid, Satya; eerlijkheid, Asteya; niet stelen (waarde en eigenwaarde), en vandaag 1 maart Bramacharya; zelfbeheersing ofwel erkenning van het Hogere Zelf, erkenning van de essentie/de bron wie we werkelijk zijn. Morgen nog een dag, en zaterdag gaan we heerlijk naar het strand.

De dagen zijn soms heet, en zoals vandaag was er weer een fikse regenbui. Heftige regenbuien met donder en bliksem.. Lekker om even af te koelen! De zon kan hier heel gemeen heet zijn. Mohs heeft in ieder geval in het begin zijn schouders al verbrand.. oops zonnebrand vergeten.

Verder met mijn buikje gaat het goed. Jeetje, niet normaal dat er een bal in mijn buik toch echt elke ochtend weer anders voelt. Ik droom heftig, en we hebben beide meerdere malen contact met het ongeboren kindje, ofwel het zielenkind kunnen maken. Een zachte energie hangt om ons heen. In mijn droom of wellicht half echt in mijn onderbewustzijn, heb ik het kindje kunnen voelen. Het kriebelde en zweefde inderdaad als een vlinder in mijn buik. Ik heb onrustige nachten, en ben waarschijnlijk oplettend. Ik moet nog een beetje mijn draai vinden ’s nachts. De bal in mijn buik voelt vanaf mijn schaambot tot aan onder mijn navel. Daar kan ik de grootte mee meten, elke dag schuift het een stukje omhoog, ongelooflijk en zo mooi dat er iets wezenlijks in mij groeit, en dat wezenlijke bewustzijn zijn we allemaal!

Ik hoop wat foto’s op de log te zetten, de verbinding is traag, dus het duurt helaas zo lang! De foto’s zal ik daarom wat kleiner maken, maar dat kost iets meer tijd, aangezien ik die tijd daar niet veel aanbesteed, maar de intentie is 1x per week. Voor de rest zitten we lekker hier, in het moment!

Vrijdag 2 maart

In middels vrijdag 2 maart. Vandaag weer een heerlijk diepgaande yogales. Wauw wat word ik toch iedere keer geraakt. Tja, ben ook zwanger, maar de diepgang gaat met veel discipline in loslaten. Heel fijn! Onze tweede ochtend les was een acro yoga les. Ik heb niet meegedaan, want deze posities kunnen een beetje gevaarlijk zijn. Alhoewel Mirjam, de mama van deze plek, mij wel getild heeft. Heerlijke stretch voor mijn rug. Vandaag hadden we al veel hip openers gedaan, dus ben lekker uitgerekt. Eind van de dag begint onze tweede deel van de dag met thaise massage. De vrijdag schijnt lekker relaxed te zijn en ontspannen.

Morgen dus naar het strand, zwemmen, zingen, relaxen, beetje shoppen. Joepie!

Fijn weekend allemaal!

1. Jokuh:
    2 maart 2012
    Leuke foto's! Oh, die lekkere jonge kokosnoten!!!!!! njamnjamnjam! En wat zag ik......??? Petattekes?? Water loopt me in de mond. Weten jullie dat ze een "biologisch" petatkraam op de Noordermarkt hebben?? Zo gemeen!
    Gezellig zo eten met al die mensen. en daarna in je hangmat chillen. That's life!! Nou lieve schatten geniet ten volle en hou ons op de hoogte. Ik ga jullie blog nu volgen. Was het helemaal vergeten!

xxxx en een extra kusje voor mijn kleine schatje!

mama/omi