Que un dia!

18 maart 2010 - Bogotá, Colombia

Wat een dag vandaag. Ik heb de hele ochtend hier zitten werken, afspraken gemaakt met nieuwe contactpersonen, en instanties en werk voor in Nederland.

In de middag mijn zus, haar man en mijn broer Jorge ontmoet! Beetje raar was dat wel, want ik ben voor hun 'een vriendin' van mijn moeder. Maar goed, het zij zo. We hadden afgesproken bij een supermercado om te eten. Tijdens het eten is mijn tas gestolen! Jee, wat shocking even, waarschijnlijk door één van de personeelsleden gestolen. Echt ongelooflijk, we snappen er niets van. om het drama verhaal kort te houden. Ik heb meteen mijn bankpas laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd. Morgen Abn bank terug bellen over hoe ik geld kan krijgen via Western Union, dat gaat via een nummer. Gelukkig zijn er oplossingen daarvoor, want heb nu geen eigen geld, en heb geld geleend van Paola, mijn zus en haar man Diego. Heel fijn dat ze me helpen. Iedereen helpt me hier. Jorge mijn broer rende de supermercado in om mijn tas te zoeken. Maar helaas.. echt hele dikke pech. Mijn tas lag bij mijn voeten, net een circus trukje. Opeens was mijn tas ook weg.. aiii!!!

Enfin, mijn boek met al mijn notities en adressen, mijn camera zijn ook weg. En dat doet me nog het meeste AUW.. persoonlijke dingen, die iemand je ontneemt. Gelukkig had ik niet veel geld opzak, of net gepind.. hoogstens 50 euro. Naja, no importa! maar al mijn lessen, persoonlijk krabbels van afgelopen tijd ben ik kwijt. Gelukkig heb ik deze log bijgehouden en had ik alle foto's en filmpjes op mijn computer staan. Tickets en paspoort lagen in hostel, gelukkig. Mijn mooi centuurtas ben ik ook kwijt, want was zo dom geweest om die in mijn tas te stoppen. Ok, ik vergeef mezelf maar snel.. dat ik domgehandeld heb, blijkbaar! Het is me nog nooit overkomen.. eens zal er een eerste keer zijn.. bij deze.

Verder alles goed met me, na een rare hectische dag van regeldingen. Helaas heb ik Consuelo niet kunnen zien, we moesten eerst andere dingen regelen. Maar die zie ik morgen.

Vandaag had ik een afspraak met een rap artiest die zijn eigen cultuurcentrum heeft in Colombia. Deze contact persoon had ik via de ambassade gekregen, en altijd handig om mee te kletsen. Hij heeft me alles laten zien, en we hebben een beetje gekletst over zijn projecten en mijn toekomstplannen. Vrijdag ga ik van 7 tot 10 uur in de ochtend een workshop geven aan een groep meiden. Heel leuk, en dit gebeuren maakte de dag weer een stuk beter! Daar doen we het allemaal voor, verdad?En ik leef nog, en heb veel lieve mensen, vrienden en familie om me heen. HEeeeel fijn dios mio!

Entonces.. Paola is op de universtiteit en samen met manlief komen ze me ophalen om bij hun in het appartement iets te eten. Daarna, lekker terug naar het hostel en slapen! Ben ontzettend moe van deze dag, maar heb ook genoten, claro!

Tot snel maar weer! En ik hou jullie thuis op de hoogte van alle financiele vorderingen. Geen zorgen maken aub.. want daar heb ik niet zoveel aan. Wel fijne en liefdevolle gedachtens.. graciaaaas...

Mautje

Van reisblog naar fotoboek