Dagje Coyoacán

21 februari 2010 - Mexico City, Mexico

Wat een mooie dag vandaag. Ik ben half 8 mijn bedje uitgegaan, yogalesje thuis, yoghurt met banaan en crusli ontbeten. Daarna op pad gegaan richting het centrum van Coyoacan. Ik had vandaag zin om wat parken en museums te bezoeken. Ik heb dit keer trouwens veel meer tijd en rust om Coyoacon écht te bekijken! Wat is het toch mooi hier!! Wat een cultuur, oude architectuur en prachtmensen. En ik had geluk.. vandaag een eventos in Coyoacan! Festival de Jambé y Spirituales.

De foto's staan een beetje door elkaar. Een paar van mij in het park zijn van gisteren, en het rondrennend eekhoorntje. Dat was in Parque de viveros. Een volgens mij aangelegd stuk park met veel bebossing, waar de mexicanen gaan hardlopen en verliefde stelletjes liggen te rollenbollen in het gras. En ondertussen rennen die eekhoorn rond, zo tam als wat.

Verder zie je foto's van het park die naar Frida is genoemd. Niet zo groot, maar groot genoeg om er doorheen te wandelen en te genieten van het voorjaar hier! de prachtige bloemen en struiken die in bloei staan. Hmmmm... echt genieten van de kleine mooie dingen! In het park zitten mensen, er wordt veel lesgegeven aan mexicanen in duits of engels, kinderen die creatief bezig zijn en dansen.. oftewel er gebeurd van alles.

Op het grote plein was het evenement met veel muziek, een inwijding en ode aan Coyoacan, en veel dansgroepen uit Mexico, Brazilië, en de Jambé de invloeden uit Afrika. Jeeee leuk!!! Heb wat leuke shots van mensen genomen... hahahhaha. de tipico chicas bonitas zijn echt heel grappig!!

Verder ben ik naar het Frida Kahlo museum geweest. Dat is het ouderlijk huis van haar. Prachtig huis met prachtige omtuining. Ik heb wat werk van haar gezien en haar vader was fotograaf dus ook veel oude foto's uit de 19 en 20ste eeuw van haar leven gezien.

Tostadas met tonijn gegeten bij de overdekte supermercado. Leuk om weer op plekken te zijn die bekend zijn, voelt dan een beetje als een nieuw thuisje... .

Morgen ga ik kijken of ik nog een museum kan scoren! En dan maandag beginnen mijn workshops!

Gelukkig kan mijn lichaam een beetje uitrusten van de vlucht en de eerste nacht kou! Ik slaap heerlijk in een warm bedje!!

Hasta la pasta!!

Besos