Domingo el día 3 en Coyoacan

22 februari 2010 - Mexico City, Mexico

Domingo 21 febrero 2010

Vandaag 6 uur wakker en ben van 9 uur in de ochtend tot aan 17.30 onderweg geweest. Ik heb mijn conditietraining vandaag wel weer gehad. Jeee wat lekker rondlopen! Ik ben na een lekker ontbijtje (yoghurt met banana en fruit.. hmm….) gaan lopen richting Parque Viveros. Dat is zeker wel een half uur lopen. Nou vind ik lopen niet zo erg, maar omdat ik de weg niet helemaal wist heb ik waarschijnlijk een paar kilometers meer gelopen. Door dit park heen heb ik de metro gepakt (metro Viveros) naar Chapulpetec. In deze colonia ligt el Parque Chapulpetec met veel museums.

Vandaag stond museum Antropologia op het programma en het grote park waar alle mexicanen en gezinnen te vinden zijn! Ik ben hier al eerder geweest, zowel het park als het museum. Maar het museum is zo groot dat ik de rest ook graag nog wilde zien. Dus zodoende!

Daarna weer terug gelopen door het park Chapulpetec om daar de metro weer terug te nemen naar Viveros. In Viveros even gelegen, spieren strekken, boekje lezen, woordjes leren! Heerlijk en dat in het zonnetje. Ik hoorde dat het veel regent in Nederland. Nou ik heb nog net een verkoudheidje meegepakt volgens mij. Dus de zon werkt voor mij nu echt helend! Caramba… give me these vitamines!

Vale, ben nu weer in het huis van Enrique. Heb zijn hijos ook ontmoet. Een lief meisje van 10 denk ik, Kay, en een klein monstertje (weet niet hoe hij heet, dat wilde hij me niet vertellen) die sprekend op zijn pa lijkt, jaartje of 5/6. Enfin, erg gezellig toch om bij familie te zijn!

Foto’s geven weer van wat ik vandaag gezien heb. Ik ben dus naar een andere wijk geweest (Chapultepec), enorm grote wijk met veel grote parken en musea, en dat is nog maar een deel van de hele stad D.F. ongelooflijk groot is het hier!! Je ziet foto’s van het park, waar de mexicanen graag komen op hun vrije dagen (in het weekend dus). De mensen houden echt van uitstapjes naar parken en er gebeurd ook van alles. Veel clowns en straatacts, ook acrobatiek... que bueno, te zien waar iedereen van smult! Een hot item hier en wat wij als super touristisch zien zoals op de dam!!

Ook was er een show waar 4 mannen in een paal klimmen, met één man die muziek maakt en op de paal blijft zitten, en die vier mannen die al draaiend naar beneden komen. Naja, heb er foto's van geprobeerd te maken... Ook te zien; Allerlei kraampjes waar echt van alles kitch te koop is. Veel frutteltjes en versieringen tot aan verkleedpakjes para los niños. Hahahaha en ik vind de cinturon voor de kinderen ook wel grappig. Die kan je overal op straat kopen, blijkbaar zit het in het bloed.. ik was vroeger ook zo’n weglopertje. Nou hier is het heel normaal om je kind aan een lijntje te houden!

Morgen naar dansles in cultuur centrum Coyoacan. Mijn lunch ergens kopen, en daarna naar mijn workshops! Ben benieuwd!

Hasta luego!!

1. Ronny de Haan:
    22 februari 2010
    Hola Maura,

wat een leuke berichten en mooie pics. Blij dat alles tot nu toe goed verlopen is en heerlijk dat je weer zo creatief bezig bent.
    Ja, het is hier honden weer en ik verlang naar een zonnige periode, maar dat zit er niet in deze week. Dan maar met mijn studiootje bezig zijn. Is mooi geworden!!
    Geniet lieverd en be carefull en eet goed. Heel veel liefs

Ronny XXXXXXXXX