Etentje..

21 maart 2010 - Bogotá, Colombia

Wauw, wat fantastische middag en avond heb ik gehad met mijn nieuwe familie! Ik heb nu iedereen gezien, ondanks dat niet iedereen weet dat ik familie partij ben, maar toch. Oma weet het wel, en is super lief, zoals velen oma's hahahha. Ze was erg emotioneel toen ik weg ging en dankte 'god' op haar blote knietjes dat ik in haar leven ben gekomen. Dat vond iedereen wel grappig dat oma mij stevig vasthield en begon te huilen. Tja ze weten niet dat ik familielid ben. Gelukkig is oma oud en wordt het niet als 'gek' gezien..uuh in some way..entiendan?

Hoe dan ook. Zus Marcela en dochtertje heb ik ook gezien. Zus Marcela is inderdaad wat rebelser, maar dat vind ik wel leuk. Er werden veel vragen gesteld van wat ik doe, of ik Colombia leuk vind, en wanneer ik terug kom. Marcela had heerlijk gekookt. Salade, verse vis..(hmmm met graten, but is was deliosoooo) rijst en aardappelen. Zalig kan ik zeggen! En gezellig met iedereen aan tafel. Helaas geen foto's... heb geen camera meer aaiiii!! Maar de herinneringen zijn fantastisch!

De mannen van Consuelo, oma, en Marcela heb ik niet gezien, die waren aan het werk. Diego de man van Paola was er uiteraard wel, en grote broer Jorge en kleine broer Carlos wel. Plus de dochter van Marcela.. (aaai weet ik weer niet hoe zij heet..oops). Ik heb van oma weer van alles gekregen. Ze maakt werkelijk alles met de hand van sieraad tot pennenbakjes..super schattig!

Het huis waar bijna iedereen woont, behalve Paola en Diego, ligt veraf gelegen in zuid. Het zuiden van het zuiden van de stad. En in de avond gevaarlijk! Naja, met zo'n grote stad is dat ook logisch. Amsterdam is net zo gevaarlijk, maar is veel kleiner.. zo zie ik het! Het huis is inverdeeld in kamers waar iedereen zo'n beetje zijn/haar eigen kamer heeft. Het is geen luxe huis, maar er kan in geleefd worden,claro! De wijk is een beetje een achterbuurtje, maar verder op staan weer redelijke huizen en wijken. Het zuiden staat niet bekend om luxe. En het is ook nog eens boven in de bergen wel met prachtig uitzicht over de hele stad. Wow, it is huge!!

Ik had vanochtend kadootjes gekocht en wat spullen die ik in mexico had gekocht had ik ingepakt! Ze waren dol enthousiast en we hebben veel gepraat en gelachen. Oude foto's gezien van de familie en vooral Consuelo.. Wat een prachtige vrouw en nog steeds! Voor velen was het spannend. Consuelo was erg blij. En heb haar ook gesproken over de situatie toen we even met zijn tweëen waren.  Het is tenslotte ook haar proces die ze aangaat. Het ziet er naar uit dat de waarheid op tafel komt. Maar wanneer dat kan ik niet zeggen. Ze is erg voorzichtig en dat begrijp ik. Mijn ontvangst was van harte en erg liefdevol door iedereen. Daar was Consuelo heel blij mee, waardoor ze weer een stuk rust heeft kunnen ervaren. Iets wat belangrijk voor haar is, om steeds verder te komen met haar zelf. Ze doet er alles aan om contact mogelijk te maken, en dat is mooi om te zien.

Ik ben een gelukkig mens, ik geniet, ik hou van het leven iedere dag. Ik ben echt dolgelukkig met alle mensen om me heen. Familia, amigos en todo mundo muchas gracias.. for being in this beautiful life!

Abrazos muy fuerte!!

1. Jeroen:
    21 maart 2010
    Wauw mau wat een ervaring probeer een beeld te maken van el picnic las chicas escobar maar shiet tekort ,ben vooral heel benieuwd hoe je oma uitziet haha dat moet naar meer smaken .jeeeeh wat een goede reis is het toch verdad?
  2. Ronny de Haan:
    21 maart 2010
    Hey lieve Mautje,

gaaf om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Zie het helemaal voor me die lieve oma van je. Heerlijk om zulke dingen mee te maken. Geniet er nog even van voordat je je koffers gaat pakken. Mooie foto's, het geeft een goed beeld..

Liefs, Ronny x