ultimo dia en Mexico

22 maart 2010 - Mexico City, Mexico

Jeetje, wat een reis was het gisteren. Ben ge-X-rayed en wel honderd keer ondervraagd en onderzocht. Waar kom je vandaan? Ben je alleen, waarom?Heb je geen Colombiaans paspoort?Waarom spreek je geen spaans....Grrr.. vooral terug van Colombia naar Mexico was afgrijselijk en heb me in moeten houden om niet boos te worden uit frustratie...pfff... rustig blijven. Een meneer deed heel vervelend en wilde niet begrijpen en luisteren naar mijn situatie. Vale, senor si puede hablar un pocito decpacio,quiza puedo entender..verdad?? Ik werd er ook al uitgepikt om voor Xray onderzoek te komen, samen met nog een paar mensen. Vorige keer was precies hetzelfde met Lin. No es peligroso? Nee hoor.. normaalste zaak en misschien ergens ook goed ook, het is tenslotte een probleem van de hele wereld (drugssmokkeling) waar ik voor onderzocht kan worden. Ook mijn bagpak werd helemaal uitgepakt, van haarlotion flesjes die opgemaakt werden tot aan vieze onderbroeken hahahhaa.. naja dat kon me niets meer schelen. Ergens was ik ook wel blij dat ik helemaal onderzocht was met bewakers erbij.. alles veilig voor hun en zowel voor mij!

Ik was de laatste die in het vliegtuig stapte en was ook de laatste die haar tas kwam ophalen. Mijn vluchtgegevens van Mexico naar Amsterdam zaten in mijn tas en die was gestolen. Bij de douane in Mexico werd me weer gevraagd wat ik kwam doen en wat ik zo kort in Colombia deed. Ok, begrijpelijk al die argwaan... . Maar die meneer werd boos dat ik geen spaans sprak. Ik heb hem twee keer rustig verteld dat ik geadopteerd was en nederlandse was.. Maar ja sommige willen dat gewoon niet begrijpen. Adoptie is een thema waar je over kan schrijven!!! Ik werd afgevoerd naar een officina waarna ik papieren moest ondertekenen voor verantwoording. Gelukkig werd ik vriendelijker behandeld dan die meneer. En heb uitgelegd dat ik spaanstalige landen juist bezoek om de taal te leren.. Goddammed begrijp dat dan!

Een hele ervaring dus.. en toen was ik er nog niet, want ik moest met de taxi naar Aranzti, een nieuw vriendinnetje in Mexico waar ik 1 nachtje mocht verblijven. Ik kwam half 1 in de nacht aan.. ooopsss... de taxi chauffeur kon het niet vinden, maar was zo lief voor mij, en dat het uiteraard zijn werk is, om de weg te vragen aan iedereen.. . Uiteindelijk gevonden, en kwam toen aan in 1 of ander villa... Jeez.. wat een huis hier. Het lijkt wel Los Angeles.. Prachtige wijk, een wijk met mensen die centen hebben. Tot aan personeel in huis, grote tuin en een huis waarin ik aan het verdwalen was hahahaha.

Hoe dan ook, ik ben goed aangekomen en ga zo nog een beetje tourisme snuiven samen met Aranzti... aaah zo'n toffe meid.. heerlijk! Daarna terug naar het vliegveld en mijn laatste uren spenderen in de lucht. Morgen ben ik 15.10 in Ams, lokale tijd en laat ik snel weten als ik weer thuis achter de lap zit.

Besos grande.. dank voor de lieve berichtjes en gezellig dat jullie me gevolgd hebben!

Hasta la pasta!!

Oja... een kleine promotie!!!

Kom allen zien!! Een nieuwe voorstelling van Theatergroep MAAR, de stichting die ik samen met Arna heb opgericht. Arna heeft haar solo voorstelling Net Niet.. de try outs in Enschede zijn achter de rug en succesvol!

Donderdag 25 maart om 20.00 is er een try out in Amsterdam Ostadetheater. Vrijdag 26 maart, same time same place is Premiere!! Zaterdag een derde voorstelling same time, same place.. Kaarten kunnen gereserveerd worden via [email protected] of via de website http://www.theatergroepmaar.nl

Zeg het voort zeg het voort en kom kijken!!!!

liefs

Mau.

1. Jeannot:
    2 maart 2012
    Beste,

Alvast een leuke blog om te volgen... Maar ik had graag even de naam en eventueel het adres van die osteopaat in mexico city gehad. Ik ben hier reeds enkele weken voor het werk en moet nog even blijven, ondertussen heb ik nogal wat problemen met mijn nek en rug.

Alvast bedankt

Jeannot