Guana deel 3

17 oktober 2009

Guana deel 3

Hola mi gente!

Olala, wat een week weer. Tijd vliegt voorbij niet normaal meer. Het is al weer weekend. En zit al weer op de helft van mijn reis. Het houdt maar niet op met alle indrukken en gebeurtenissen. Het werd me ook even allemaal teveel deze ochtend….. tears and sleep are the best and quickest healers!

Vandaag zaterdag 17 oktober in Guanajuato (niet Guanojuato). Gisteren hebben we toch opgetreden in Jardin San Pedro. Zo heet onze communitie, waar alle artiesten bij elkaar komen. Ik ben de dag begonnen met het repareren van mijn haar. Voor degene die het niet weten. Ik heb drie dreadjes, maar nooit iets aangedaan. Ik zag van de week een leuk winkeltje waar ze bezig waren en ben gaan vragen of ze mijn dreadjes konden fixen en ik wilde er één bij. Ze zijn wel erg netjes geworden, dus de nieuwheid mag er van mij wel af! Hoe dan ook, ben er blij mee. Heb nog nooit zo divers haar in mijn leven gehad. Kort van voren en zijkant, 2 dreads aan de achterkant, één aan ieders zij, en daartussen mijn eigen haar lang tot aan mijn onderrug. Muy bonita!!!! (al zeg ik het zelf. Hahahha)

Na de kapper gelokaliseerd op een bankje in een prachtig pleintje met terrasjes, mensen, bloembakken.. etc. etc. and so on…., ben ik met de chicas een optocht gaan doen door de stad om onze voorstelling te promoten. Want we wilden iedereen uitnodigen voor de avond om negen uur op onze plek San Pedro. Heb wat gefilmd dus voor de thuisblijvers komt dat later. Daarna nog de studio in van de sportschool om te repeteren. We hebben nog een beetje gewerkt aan details, scènes langer, korter en verfijnder gemaakt. Tegen 8 uur in de avond lekker eten en onder de mensen zijn. En toen kregen we al te horen dat we later zouden zijn 9.40pm. Ok, nou dat kwam ook goed uit. Want veel voorstellingen liepen parallel en die waren in het centrum, er was geen kip in San Pedro!! Aaaarg.. waar zijn al die mensen? Om verhaal maar kort te houden, we waren tegen kwart voor elf in de avond aan de  beurt. Het was koud, veel wind en alles waaide weg. Mensen wilde weg gaan, er waren technische problemen. Pff… wat een organisatie hiero! Hmm… heel leerzaam allemaal.

Er zijn teveel groepen, en de organisatie kan het allemaal niet aan. Veel groepen die teveel of nauwelijks dansen (zoals wij). Dus wij staan op scherp en communiceren alles zoveel mogelijk, in mijn beste Spaans en met behulp van Lin die ziek is (nederlandse griep!) maar goed Spaans spreekt!

Vrijdag waren we overigens naar het grote theater ‘Auditorio’ gereden met de taxi, nice dressed (met de gympen, trainingsbroeken die ik heb, hahahha) om een voorstelling te zien van het orginele Cerventino. Het scheen een bekende al lang bestaande Braziliaanse dansgroep te zijn. We zijn alle drie in slaap gevallen, het was verschrikkelijk. Goed om te zien, waar we niet naar toe willen. Zeer technisch, prachtige mensen, maar het ging echt helemaal nergens over. Jeez, toch raar hoe de ego weer werkt, but we were SO HAPPY met ons bestaan! Gracias mi dios!

Toen we de taxi naar huis namen, kwamen we een Israelisch meisje tegen die met ons de taxi meewilden nemen Prima, geen probleem! En die is gisteren ook komen kijken. Samen met Marco, een mexicaan die we ook weer ergens tegengekomen zijn en die ook naar de voorstelling kwam kijken, zijn we wat gaan drinken na de voorstelling.

Einde van de dag gaan we optreden in Pilipula, schijnt een ‘hero’ te zijn, maar weet het verhaal niet meer van hoe en wat. Het is in ieder geval met de taxi of lopend naar boven klimmen. Hoger in de bergen, aan een plein met balkon en prachtig uitzicht van de stad. Wauw…. al die gekleurde huisjes, kathadralen, kerken, pleinen, ontzettend mooi! Ik ben echt gek op bergen. De bergnatuur stole my heart! De zee hier overigens ook! Ik kijk mijn ogen uit, en laat alle energie maar over me heen komen. Wat een mooi gegeven deze planeet!!! Let’s keep it clean!!!

Zaterdag avond entonces… we gaan vanavond ook nog lekker stappen. Althans ik heb wel zin in een dansje! Hopelijk zien we het israelische meisje ook nog, en waarschijnlijk mensen van de groep!

Elke ochtend is er een vergadering om te praten over hoe het gegaan is en wat de planningen zijn. Vandaag hebben we een voorstelling voor vandaag geregeld. We zijn van plan om hier elke ochtend maar bij te zitten, want anders komt het er niet van. De karavaan waar ze het over hadden, is de volgende tour, maar op sommige plekken zijn we al geweest. Misschien dat we hier tot de 28ste blijven en vanuit hieruit rondtrekken, dansfilmdagen organiseren, dansen op straat, editen, repeteren en voorbereiden voor werk in NL. Dus genoeg te doen. Bergen beklimmen, natuur zien Guana zelf en omliggende dorpen liggen ook in de planning. Van 29okt. tot 8 nov. Is er een tour naar Guerrero, waar we nog niet geweest zijn. Daarna is het basta! Ik houd jullie op de hoogte van onze plannen! Dansen op straat hebben we al gedaan, en hebben prachtig beeldmateriaal verzameld! Tegek hier!

Ok, amigos, familia, hasta la promixa vez.

Even nog geen foto’s!

besos Mautje

1. Papa en Lijn:
    18 oktober 2009
    Hi lieverd,
    Zo te lezen gaat alles nog steeds naar wens muv het aantal
    optredens en de tijdstippen waarop.
    Geniet maar lekker het is weer voorbij voordat je het weet!
    We wachten wel op nieuwe fotos "please"
    Liefs Pappa en Lijn xxx