Guanajuato!!!

14 oktober 2009

Nieuws op woensdag 14 okt. Uit weer een prachtige plek on earth!

Maandag hele dag onderweg geweest, maar we zijn veilig aangekomen in relaxte bussen.

Ben er inmiddels wel achter gekomen dat er ongeveer 150 mensen meedoen aan het festival zijn. En dat er overigens twee soorten festivals zijn, de originele en alternatieve Cerventino. Wij doen mee aan de alternatieve,maar dat is helemaal ok. In Guanajuato willen we ook de voorstellingen zien van de originele Cerventino.

Eenmaal aangekomen, zijn we naar de community plek geweest wat een centraal punt is voor alle artiesten, waar gegeten wordt, gezongen, gedanst, opgetreden, gelalalalala….. Heerlijk! Lekker alternatief allemaal, mensen met een goed hart, en zo gek als een deur!!! Hahahhaa, pas ik toch wel tussen? Claro!

Dinsdag was een rustig dagje. Alles werd op gezet, en de artiesten treden op pleinen, in scholen. Programma is nog steeds onduidelijk, maar morgen, donderdag gaan we in ieder geval optreden. Omdat er zoveel groepen zijn kunnen ze maar weinig indelen. Wij willen eigenlijk wel die hard werken! Hoe dan ook, we vullen onze tijd wel in. Geen probleem. Vanochtend 7 uur bij de gym voor yoga les, die niet door ging. Maar toen hebben Lin en ik zelf iets gedaan. We hebben 10 euro betaald om de hele week gebruik te kunnen maken van 3 zalen, en alle lessen die dan gegeven worden, als ze gegeven worden. Hahaha!!!

Ook de dansgroepen of theatergroepen geven een workshop en zijn ingedeeld. Vanmorgen na de eigen yoga sessie en ontbijt hebben we een dansles/opwarming van een groep uit El Salvador gevolgd. Iedereen mocht mee doen, wel en niet dansers! In de bloethete zon op het gras, heerlijk, beter kan ik niet wensen!

Vandaag gaan we ook verder werken aan de voorstelling. Het huren van de studio hier kost geen drol! We betalen 20 euro per uur bij wijze van! En ik wil werken aan een dansdocu over adoptie! Genoeg te doen. Guanajuato ligt een beetje tegen bergen, en we willen vrijdagochtend een mini trekking doen. Voor de zonsopgang naar boven klimmen/lopen en de prachtige allegria el corozan bewonderen op de bergen! Heerlijk I love it!

Heb nog geen tijd gehad om foto’s te bewerken, maar die komen er aan! Het is druk in de weer hier. In de avond gezellig met de mensen zijn, het bruist hier! Samen eten, samen dansen, en de kansen pakken om elkaar te leren kennen en kennis uit te wisselen!

Guanajuato is een prachtige stad, zeer koloniaal ja, met mooie gebouwen, prachtige kerken en gezellige terassjes!!

Totzover!

LiefsMautje