Opweg naar Lazaros...again...

26 oktober 2009

Hola lieve mensen,

onderstaand is een oud bericht. Ik doe alles maar even per volgorde, dus schrijf zo een nieuw bericht voor 26 oktober! Time Flies!!!!

Ik zit in de bus terug naar Lazaros wat onderdeel van de tour is. Ja daar zijn we al geweest, maar we schijnen op andere plekken te dansen, en ontmoeten andere groepen weer!  Jeeehaaa!

Maar de tijd tja… waar zijn we geweest? Ik weet even niet meer wat ik als laatste heb geschreven. Ik heb een paar dagen even niet kunnen schrijven. Omdat we de bijna elke dag onderweg zijn geweest, in de avond opgetreden hebben en daarna SLAPEN!

Maandag was ons eerste uitstapje, dat heb ik volgens mij geschreven. Dinsdag ben ik op en neer gegaan naar Guanajuato om alle spullen om te halen omdat we toch wel heel erg blij waren met een bed, en alle goed zorgen van de organisatie. Dinsdag zijn we naar Morelia gereden, wat een prachtige koloniale stad is, en de hoofstad van de staat Michoacán. Jammer dat we er niet zolang konden blijven. We hadden een prachtig luxe hotel met heerlijke bedden. In de ochtend lekker kopje koffie en fruit als ontbijt. Heerlijk!

Daarna zijn we doorgereden met een bus naar Uruapan. Een iets minder mooi stadje, maar waar we lekker gedanst hebben. Hier was er een probleem met hotels en kamers, dus zijn wij met zijn drieën zelf een hotel gaan regelen wat maar een paar euro’s kostte voor ons drietjes met groot tweepersoonsbedden en nette badkamer met hete douche! Ooh wat was het koud in Guanajuato op de opblaas matrassen! Dus jullie begrijpen wel dat wij genieten van top tot teen. We hebben het blijkbaar verdiend. Lin  is hier en daar nog een paar keer geïnterviewd voor de lokale tv en radio. We netwerken hier als de neten! Er zijn veel leuke (prof.) dansfestivals waar mensen ons uitnodigen of waarvan mensen komen kijken Iedereen is dol enthousiast over onze voorstelling. Nou mooi zo. Opweg naar een financiële toekomst, dat zou wel fijn zijn!

Gisteren, donderdag zijn we doorgereden naar Jihilcua (volgens mij mas o menos). Ook een schattig stadje, waar de meiden hebben gedanst op een plein met allemaal leuke winkels en terassjes. Ook daar zijn we niet lang gebleven, omdat we dus einde van de dag aankomen op bestemming en dan paraat moeten staan om te dansen! Enfin, ik kom hier nog wel terug, want het land is prachtig, prachtig, prachtig. Andere woorden heb ik er niet voor!

Vandaag dus naar Lazaros waar we drie dagen blijven.Hmmm… ja dat is ergens jammer, maar we zijn initiatiefvol genoeg om dingen te ondernemen. Zaterdag gaan we een vrijlating van schildpadden bekijken aan het strand. En na lazaros hebben we een dagje vrij, dat zal de 27/28 ste zijn!

Zo eindelijk aangekomen in lazaros. Na aankomst zijn we meteen aan de bak gegaan. Dikke enkels en dikke kop van de warmte. Zweet en tranen de voorstelling gedanst. Even weer wennen aan het klimaat hier. En bijkomen van een busreis van 5 uur!

Lazaro Cernades heet de stad eigenlijk. Niet zo mooi, en weinig te doen. Alleen dichtbij het strand die prachtig zijn! Na de voorstellingen werden we afgezet bij een leeg ziekenhuis met hele vieze matrassen. We begrijpen er niets van hoe de locaties en slaapplekken kunnen veranderen! Van het ene extreme naar het andere!