El Sabado 27 febrero

27 februari 2010 - Mexico City, Mexico

Hola todos!

Carambaaaa.... que bueno es aqui.. Wat heerlijk is het hier. Niet alleen het weer, maar vooral het trainen. Naast de workshops heb ik nu ook twee prive lessen gehad samen met Lalo een mexicaanse jongen die ik heb ontmoet tijdens de workshops en een prive docent die de avondlessen verzorgd bij de workshops. Uuuf maar wat een niveau.. hier wordt keihard getraind, en de mogelijkheden tot trainen en dansen is enormes! Ik heb nog steeds geen fotos kunnen maken van het cultuurcentrum waar ik bijna de hele dag ben van maandag tot donderdag. Maar die komen eraan. Aanstaande maandag begint mijn tweede week. Jeee heel leuk nog steeds en inspirerend!

We werken toe naar een voorstelling die zondag 14 maart is. Vandaag ga ik mijn ticket veranderen als dat kan, want zou eigenlijk naar Colombia vliegen. Optreden hier in Mexico is een mega kans ommezelf te laten zien en aan de hand van de workshops en lessen ergens naar toe te werken claro!

Vrijdag ochtend had ik mijn eerste spaanse les. Vrij simpel, maar goed om bij  het begin weer te beginnen en te perfectioneren. Want mijn spaans is vrij slordig, omdat ik veel regels nog niet weet of vergeten ben. Daarna ben ik gaan trainen drie uur lang in een mega pand ergens in het centrum samen met Lalo en Cesar (de docent). Een mega gymzaal met al het materiaal voor circus training. Dat betekent hoops (ringen), springkussens, vloer om op te dansen, trapeze en tissues.. noem maar op. Net een speeltuin om gek van te worden... aaaaiii geen fotos van gemaakt, maar misschien komt dat deze week nog!

Na de training ben ik met Lalo mee naar het huis van zijn broer meegegaan en heb ik zijn broer en een vriend ontmoet. Lalo heeft heerlijk gekookt, samen gegeten inclusief spaanse lessen hahahha en later een wandeling gemaakt in het park. Wat een lieve mensen zijn ze hier, heel gastvrij, erg vrolijk en ook nog een beetje cumbia gedanst!! Amigos del corazon... heel fijn, warm en vertrouwd!

Vandaag om 8 uur tot 11 uur in de ochtend weer getraind, en nu lekker een beetje uitrusten. Want morgen train ik weer om dezelfde tijd 8 tot 11 en wil daarna naar de piramides. Dat is anderhalf uur met de bus van de hoofdstad. Moet heel mooi wezen, en wil ik toch zeker gezien hebben! Schijnt ook veel lopen te zijn, dus vandaag ga ik niets meer intensiefs doen hahahahha, beetje uitrusten, relaxen in park, mijn broodje eten in het park... Ooooh la vida es hermosa!

Vale, ik ga weer verder.

Zonnige groeten!

1. Ronny de Haan:
    2 maart 2010
    Hai lieve Maura,

wat zijn dit allemaal leuke berichten. Heerlijk dat je zo kan genieten van de mensen om je heen. Het moet wel een goed gevoel zijn.
    Is het nog gelukt met je ticket?
    Hier alles z'n gangetje. Het is vandaag lekker zonnig, maar de winter keert blijkbaar spoedig weer terug. Bah...

Nou schat, geniet verder en heerlijk om je verhaaltjes te lezen. Heb je site ook bewerkt. Vind je het leuk?

Liefs, Ronny XXX